Chì ghjè u diossidu di titaniu?
U cumpunente principalu di diossidu di titaniu hè TIO2, chì hè un pigmentu chimicu inorganicu impurtante in forma di un solidu biancu o polvera. Ùn hè micca tossicu, hà un altu biancu è luminosu, è hè cunsideratu u megliu pigmentu biancu per migliurà a bianchezza di u materiale. Hè largamente utilizatu in industrii cum'è rivestimenti, plastica, gomma, carta, tinta, ceramica, vetru, etc.
Ⅰ.Diagramma di a catena di l'industria di diossidu di titaniu:
(1)U upstream di a catena di l'industria di diossidu di titaniu hè custituitu da materie prime, cumprese ilmenite, cuncentrazione di titaniu, rutile, etc.
(2)U midstream si riferisce à i prudutti di diossidu di titaniu.
(3)U downstream hè u campu di applicazione di diossidu di titaniu.U diossidu di titaniu hè largamente utilizatu in diversi campi, cum'è rivestimenti, plastica, fabbricazione di carta, tinta, gomma, etc.
Ⅱ. A struttura cristallina di diossidu di titaniu:
U diossidu di titaniu hè un tipu di compostu polimorfu, chì hà trè forme di cristalli cumuni in natura, à dì anatase, rutile è brookite.
Tutti i rutile è l'anatase appartenenu à u sistema di cristalli tetragonali, chì sò stabile sottu a temperatura normale; A brookite appartene à u sistema di cristalli orthorhombic, cù una struttura di cristalli inestabile, per quessa hà pocu valore praticu in l'industria in u mumentu.
Trà e trè strutture, a fase rutile hè a più stabile. A fase anatasa si trasforma irreversibilmente in fase rutile sopra 900 ° C, mentre a fase brookite si trasforma irreversibilmente in fase rutile sopra 650 ° C.
(1)Diossidu di titaniu in fase rutile
In a fase rutile di diossidu di titaniu, l'atomi di Ti si trovanu à u centru di u lattice di cristallu, è sei atomi d'ossigenu sò situati à i cantoni di l'ottaedru di titaniu-ossigenu. Ogni ottaedru hè cunnessu à 10 ottaedri circundanti (inclusi ottu vertici di sparte è dui bordi di sparte), è duie molécule di TiO2 formanu una cellula unità.
Schéma schématique de la cellule cristalline du dioxyde de titane à phase rutile (à gauche)
U metudu di cunnessione di l'ottaedru d'ossidu di titaniu (a diritta)
(2) Fase d'anatase diossidu di titaniu
In u diossidu di titaniu in a fase anatase, ogni octaedru di titaniu-ossigenu hè cunnessu à 8 ottaedri circundanti (4 bordi di sparte è 4 vertici di sparte), è 4 molécule di TiO2 formanu una cellula unità.
Schéma schématique de la cellule cristalline du dioxyde de titane à phase rutile (à gauche)
U metudu di cunnessione di l'ottaedru d'ossidu di titaniu (a diritta)
Ⅲ.Metudi di preparazione di diossidu di titaniu:
U prucessu di pruduzzione di diossidu di titaniu include principalmente u prucessu di l'acidu sulfuricu è u prucessu di clorazione.
(1)Processu à l'acidu sulfuricu
U prucessu di l'acidu sulfuricu di a produzzione di diossidu di titaniu implica a reazione d'acidolisi di u polveru di ferru di titaniu cù l'acidu sulfuricu cuncentratu per pruduce sulfate di titaniu, chì hè idrolizatu per pruduce l'acidu metatitanicu. Dopu à calcinazione è sfracicà, i prudutti di diossidu di titaniu sò ottenuti. Stu metudu pò pruduce anatase è rutile diossidu di titaniu.
(2)Processu di clorazione
U prucessu di clorazione di a pruduzzione di diossidu di titaniu implica a mischjà rutile o polvere di scoria d'altu titaniu cù coke, è dopu à fà una clorazione à alta temperatura per pruduce tetrachlorur di titaniu. Dopu à l'ossidazione à alta temperatura, u produttu di diossidu di titaniu hè ottenutu per filtrazione, lavare l'acqua, siccà è sfracicà. U prucessu di clorazione di a produzzione di diossidu di titaniu pò pruduce solu prudutti di rutile.
Cumu distingue l'autenticità di diossidu di titaniu?
I. Metudi fisichi:
(1)U metudu più simplice hè di paragunà a texture da u toccu. U diossidu di titaniu falsu si sente più liscia, mentre chì u diossidu di titaniu genuinu si sente più russu.
(2)Per rinvià cù l'acqua, si mette un pocu di diossidu di titaniu nantu à a manu, u falsu hè faciule da lavà, mentre chì u genuu ùn hè micca faciule per lavà.
(3)Pigliate una tazza d'acqua pulita è caccià u diossidu di titaniu. Quellu chì flota à a superficia hè genuu, mentri quellu chì si stalla à u fondu hè falsu (stu metudu ùn pò micca travaglià per i prudutti attivati o mudificati).
(4)Verificate a so solubilità in acqua. In generale, u diossidu di titaniu hè solubile in l'acqua (eccettu u diossidu di titaniu specificamente cuncepitu per i plastichi, inchiostri, è qualchì diossidu di titaniu sinteticu, chì sò insolubili in acqua).
II. metudi chimichi:
(1) Se u polu di calciu hè aghjuntu: L'aghjunzione di l'acidu cloridicu pruvucarà una reazione vigorosa cù un sonu sguillatu, accumpagnatu da a produzzione di un gran numaru di bolle (perchè u carbonate di calcium reagisce cù l'acidu per pruduce diossidu di carbonu).
(2) Se u lithopone hè aghjuntu: L'aghjunzione di l'acidu sulfuricu diluitu o l'acidu clorhidric pruducerà un odore d'ova rotte.
(3) Se u campione hè idrofobu, l'aghjunzione di l'acidu cloridicu ùn pruvucarà micca una reazione. In ogni casu, dopu avè bagnatu cù l'etanolu è dopu aghjunghje l'acidu cloridicu, si sò prudutte bolle, prova chì a mostra cuntene polvere di carbonate di calcium rivestite.
III. Ci hè ancu dui altri boni metudi:
(1) Utilizendu a stessa formula di PP + 30% GF + 5% PP-G-MAH + 0,5% di diossidu di titaniu in polvere, u più bassu a forza di u materiale resultanti hè, u più autenticu u diossidu di titaniu (rutile).
(2) Selezziunate una resina trasparente, cum'è ABS trasparente cù 0,5% di polvere di diossidu di titaniu aghjuntu. Misura a so trasmittanza di luce. A più bassa a trasmittanza di a luce hè, u più autenticu hè u polu di diossidu di titaniu.
Tempu di Post: 31-May-2024